ניהול המשרד והשטח - כלים להצלחה
הנדיקום מתמחה במתן פתרונות לעסקים המפעילים סוכני שטח לביצוע מכירות. סל הפתרונות שלנו כולל מגוון מוצרים, הנותנים מענה לכלל ההיבטים הנוגעים לתפעול העסק. סקירה זו מפרטת את כלל המוצרים והרכיבים שבבסיס מערכת ההזמנות ואת אופן העבודה וזרימת המידע ביניהם.
בהמשך מפורטים הנושאים:
* התוכנה העסקית.
* הממשק המשרדי.
* תוכנות להזמנות מהשטח.
* תוכנות ליקוט הזמנות.
* כלים מתקדמים למנהל.
* ניהול על פי יעדים
התוכנה העסקית
תוכנת ניהול העסק נותנת מענה לנושאים כגון ניהול קשרי לקוחות, מאגרי פריטים, מחירונים, ניהול מלאי, הנהלת חשבונות והיבטים נוספים של ניהול העסק.
מערכת ההזמנות של הנדיקום, באמצעות הממשק המשרדי המתואר בהמשך, מבצעת ממשק לתוכנות עסקיות רבות הקיימות בשוק. תהליכי הממשק מאפשרים שימוש בנתונים מהתוכנה העסקית למגוון מטרות. לדוגמא, לקוח המשתמש במערכת המסופונים הנדיסל, יוכל לצפות במידע מהתוכנה העסקית על גבי המסופון בשטח, בהגיעו ללקוחות. מידע זה עשוי לכלול נתונים אודות חובות של לקוח, תנועות פתוחות, היסטוריית הזמנות קודמות ועוד.
הממשק המשרדי
הרכיב המרכזי המחבר בין שאר הרכיבים ומאפשר שיתוף מידע, הוא הממשק המשרדי. מדובר על תוכנה המותקנת על גבי המחשב במשרד ותפקידה ניהול תהליכי ממשק מול התוכנה העסקית, מול תוכנות ההזמנות מהשטח, מול תוכנות המחסן ומול תוכנות המנהל.
הממשק המשרדי כולל תהליכים אוטומטיים, כגון תהליכי משיכת הנתונים מהתוכנה העסקית, וכולל גם מודול למנהל המערכת דרכו ניתן לבצע פעולות והגדרות שונות הנוגעות למערכת.
המיבנה המודולרי ומיבנה ההרשאות של מערכת ההזמנות, מאפשרים הפרדה מוחלטת בין העבודה המבוצעת ע"י סוכנים ומחסנאים ובין העבודה הנוגעת למנהל המערכת.
תוכנות להזמנות מהשטח
בקטגוריה זו נמנות תוכנות מסופונים, fכלים למנהל לניתוח מכירות בשטח על טאבלט, תוכנת הלקוחות, ותוכנת הסוכן הוירטואלי. תוכנות ההזמנה מאפשרות הצגה של הפריטים השונים, כולל מחירים ומידע רלוונטי, וביצוע הזמנה באופן ממוחשב כולל אפשרות למתן הנחת סוכן, בונוסים, הערת פריט ופונקציות נוספות. בתום העבודה, משודרות ההזמנות למערכת המרכזית במשרד להמשך טיפול.
תוכנת המסופונים SmartSale
SmartSale הינה תוכנת מסופונים המשמשת למטרה זו. השימוש בתוכנת SmartSsale מאפשר לסוכן המכירות, המצויד במסופון, גישה מיידית למידע רלוונטי בהגיעו ללקוח. מידע זה כולל יתרת חוב של לקוח, פירוט תנועות פתוחות, נתונים אודות אשראי ואובליגו, הזמנות ומסמכים קודמים שהופקו ללקוח ומידע רב נוסף. הקליקו לפרטים נוספים אודות תוכנת המסופונים SmartSale
תוכנת הלקוחות TradeNet
מאפשרת קניה יזומה על ידי הלקוח באמצעות אפליקציה לביצוע הזמנות המותקנת אצל הלקוח תוכנת TradeNet.
תוכנת הסוכן הוירטואלי WebMate
תוכנת ה WebMate הינה תוכנה אינטרנטית המאפשרת ללקוחות לבצע הזמנה עצמאית. באמצעות ממשק מנהל המערכת ניתן להגדיר סיסמאות ללקוחות הרלוונטיים. נושא ההרשאות הינו בשליטה מלאה של מנהל המערכת – רק לקוחות שתוגדר להם במפורש הרשאה מתאימה יוכלו לבצע את ההזמנה באופן עצמאי. הקליקו למידע נוסף אודות תוכנת הסוכן הוירטואלי WabMate
תוכנת ליקוט הזמנות- StoreMate
לאחר סיום ההזמנה בשטח ושידורה למשרד, על ההזמנה לעבור להמשך טיפול, בין השאר ע"י אנשי המחסן שתפקידם הכנת הסחורה למשלוח. תהליך הכנת המשלוח, הכולל מעבר בין הפריטים שהוזמנו, בדיקת המלאי בפועל והכנתו, ניתן לביצוע בצורה ממוחשבת וחכמה באמצעות תוכנת ליקוט ההזמנות של הנדיקום.
התוכנה מבוססת על מסופונים קוראי ברקוד המשמשים את אנשי המחסן. בתום ההזמנה בשטח מועברים הנתונים לתוכנת הליקוט, והמחסנאים יכולים לעבור בין הפריטים, לזהות בהתאם לברקוד את הפריט, להזין מלאי בפועל מול מלאי שהוזמן, להוסיף הערות במידה וישנן ולהעביר את ההזמנה להמשך טיפול.
כלים מתקדמים למנהל- ManageMat
הנדיקום מציעה למנהלי העסק כלי המאפשר ניתוח מכירות בצורה מקיפה, במגוון חתכים ותחומים הן במחשב במשרד והן על טאבלט בשטח
לדוגמא, ניתן לנתח תקופה מסוימת (חודש, רבעון, שנה וכדומה) ולבצע חישוב נתוני מכירות ברמת סוכן, ברמת לקוח, ברמת פריט וחתכים נוספים. נתוני המכירות עשויים לכלול סך מכירות, רווחיות, ממוצע מכירות ללקוח ועוד. כך ניתן לזהות בין השאר רווחיות ברמת הסוכן, פריטים פופולריים, מגמות במכירות וכל זאת במטרה לבדוק איפה העסק עומד ומה הפער בין התכנון לביצוע.
ניהול על-פי יעדים
צעד ראשון
נשאל, היכן אנו רוצים להיות בעוד שנה? מה יקרה בסוף שנה שישביע את רצוננו?
תשובה לשאלה זו תסייע לנו לבנות חזון, מטרות ויעדים לעסק. היעדים הם ביטוי כמותי ו/או איכותי למטרה.
למשל, אם המטרה שלנו לשפר את השרות בשנת 2012 אז היעד יהיה למשל, לקבל ציון 94 לעומת 85 ב- 2011.
צעד שני
נשאל, כיצד נשיג כל מטרה? מהם הצעדים שעלינו לבצע? ליתר דיוק, על פי "חוק פארטו"* נשאל, מהם 20% מהצעדים שעלינו לבצע על מנת לקבל 80% תפוקה? למשל, מה הצעדים העיקריים שעלינו לבצע כדי להעלות הציון מ- 85 ל- 94 .
*פארטו, חוקר כלכלי חברתי הנחיל חוק ברזל בניהול: ישנם 20% פעולות המבוצעות בעסק הנותנים 80% מהתפוקה.
צעד שלישי
את כל הצעדים שפירטנו נכניס לתוכנית העבודה השנתית על פי רבעונים ונגדיר לכל עובד מה מצופה ממנו.
צעד רביעי
נגדיר כלי מדידה. עלינו להחליט מהו הכלי שיאפשר לנו מדידה ולמדוד בכל תקופה האם אנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמינו .
נחישות, שיטתיות וניהול מיטבי יביאו להצלחה ושגשוג של העסק.
הקליקו לעיון ברשימת המוצרים המלאה של הנדיקום.